Wednesday, February 13, 2013

Catatan Penglipur Lara Sang Majistret


Aku memang hantu buku... Kadang tu tak bercadang nak beli apa-apa buku pun.. tapi bila balik mesti ada sebuah dua buku atau majalah yang aku beli hehe... Buku ni aku beli time mak kat ward jugak... skali beli dengan buku Inspector Mislan tu... Sebab buku ni berbahasa melayu jadi aku baca buku ni dulu la... cepat sikit habis hahahaha...

Tapi lambat gak sebab aku baca kan untuk mak skali... Mak nak baca tapi mata dia tak berapa jelas... jadi dia suruh aku baca kan... last2 da jadi bed time story.. tak abis baca lagi mak da lelap huahuahuahua... Aku discover satu benda.. kalau kita baca buku or apa2 je dengan suara kuat... automatik bacaan kita jadi lembap kan... tapi kalau baca dalam hati sorg2 lajuuuuuuuuuuuu je hihi.... Ni mak da sihat.. aku tinggal kan buku ni kat kampung untuk dia baca bila boring2...


So, berbalik kepada buku kat atas tu.. penulis nya dlu seorang Majistret.. tapi skarang ni tak lagi.. dia ada blog boleh tengok kat sini http://zabidiskrip.blogspot.com. Cerita santai2 je dalam buku ni.. comel je gaya penceritaan nya.. kelakar tapi ada maksud la...bagi yang nak memahami...

Untuk yang nak bahan bacaan santai tp masih berilmu aku cadangkan korang beli dan baca buku ni.. murah je.. RM18 or RM20 je rasa aku.. tak ingat dah... aku beli kat Popular... tempat lain pun mesti ada kut... try la carik :D

Picture credit to Google.com

No comments: