Tuesday, August 6, 2013

Mee Rebus Udang

 Saja nak letak gambar makanan yang aku masak sebelum-sebelum ni :D. Kan dulu blog ni terbengkalai..berhabuk2 takde entry baru hahaha... aku amik gambo tp malas nak upload... bleh gitu hihi....

So kali ni nak share mee rebus udang... kenapa udang sbb itu je rencah yang available dalam fridge aku masa tu :D...

Aku tak buat rempah mee rebus tu sendiri tapi aku beli yang segera je :D. Aci la kan... nak makan pun dua orang je... malas nak nak bersusah2 buat sendiri rempah-rempahannya kan... baik beli je rempah segera yang bnyk tersedia di pasaran hihi...

Aku guna rempah mee rebus dari Agromas. Tak ingat berapa hengget sebungkus tapi memang sedap lah. Cukup segala rasa yang sepatutnya ada dalam mee rebus. Aku try gugel gambonya tapi tak bleh nak save plak kat lappy nih... jadi korang gugel la sendiri ya rempah tu. Kalau tak pun bleh tengok kat web Agromas ni.

Ni rencah-rencahnya... cuma bawang goreng, tomato, taugeh, cili merah dan tofu.... Memang makan 2 orang je tp kami suka lebih accessories lebih2 lagi bawang goreng tu hahahaha

 Haaa banyakkan :D. Percayalah kami tak makan sekali hadap pon.. kalau masak tengah hari tu sampai sarapan pagi esok ada lg.. tu pun tak masak dah benda2 lain.. makan mee rebus je dari tengah hari sampai petang sampai malam sampai sarapan hahahahahaha... skali package.

Ni la dia mee rebus menunggu untuk di ngap.

No comments: