Thursday, July 3, 2014

Rezeki Ramadhan 1435H

Rezeki hari Jumaat menjelang Ramadhan... 


Siti turun petang Jumaat (27 June) tu hantar 2 bungkusan sampul surat besar macam dalam gambo tu. Satu untuk aku, satu lagi untuk bos... Untuk bos aku letak kat meja mesin potostat... nanti bila dia datang sok, tau la dia amik kat situ. Malas aku nak simpankan. Aku ingatkan budak-budak lain dapat jugak... bila aku risik-risik, diorg tak dapat rupanya... 


Ini la isi dalam sampul surat tu. Ramadhan Gift a.k.a Kotak Santekkkkk dari Holdings... Mewah betul hihi...
Sekali tengok macam al-Quran pun ada... ukir-ukir yang tepi tu timbul tau... santekkkkkkkk... 


Ni bila aku bukak dalam nya....


Ini la isi perut kotak santek itu... Oleh kerna budak-budak berdua tu tak dpt benda ni... aku amik la sket isi perut kotak ni bagi kat budak berdua tu... share-share rezeki Allah kan... ni kurma yang besar tu... jenis medjool tu kut... besar-besar gini biasa medjool la... Kurma ni biasanya kalau aku dgn Intan, sebiji tu kami share... pernah gak try makan sorang sebiji... putih mata kami nak abiskan sebab besar hahahahahaha....

Balik ke rumah petang tu, tengok-tengok Intan pun dapat jugak Kotak Santek ni... dah ada dua, jadinya yang kotak Intan tu kami export balik kampung... sebab mak memang da pesan kalau dapat kotak2 cantik, dia nak satu hihi.... so tinggal kotak aku je la kat rumah KL. Cukup la tu untuk sebulan puasa... kami bukan makan sangat kurma huhuhu... pastu ada kurma Fardh (betul kut namanya huhuhu) pemberian Ummi lagi... memang la tak abis nanti ni...

Alhamdulillah.. rezeki menjelang Ramadhan kan... orang dah bagi, kita terima je hihi...



No comments: