Sunday, May 15, 2011

Jiran owh Jiran


Kita ni duk rumah flat. Atap aku lantai engkau. Ko bayar rumah ko...aku pon bayar rumah aku... jadinya sama2 la bertimbang rasa antara satu dengan lain. Tapi apa yang berlaku skrg ni, encik jiran terlalu pentingkan diri sndri.

Kadang2 kami rasa mcm diorg duk main bola kat rumah dia. Eh takpe...main la itu rumah ko... tp ingat2 sket kami yang kat bawah ni... kami nak tdo ke.. nak tgk tv ke.. nak makan ke.. nak bertenang2 ke... nak solat ke.. fikir sket.. jalan mcm gergasi dum! dum! dum!. Fedap aku!. Kalau siang je aku tak heran la.. tp ni da kul 12 tgh mlm pun duk dum!dum!dum! apa kejadahnya.


Kang tego jd sakit ati.. org skrg ni bukan boleh kena tego, pantang tego kang siap plak berbunuh2 bersimbah2 asid, padahal salah dia. Sampai tak tego kang kita yang makan ati... hadoiiii harap2 aku boleh sabar lagi la sampai bila2....



Pic credit to Google.

membebel-bebel :: Dlu2 takde spesis gergasi tu kat rumah atas ni...sejak dua menjak ni plak menjadi2 diorg menunjukkan kegergasian dia. Bengang tul kepala otak aku nih :((. Tapi sebagai jiran yang baik...housemate aku da sound da budak kecik tu smlm dgn harapan mak dia terdengar la rintihan hati kami... tu je le kami mampu buat selain berdoa semoga Allah memberi hidayah pada diorg. Kalau aku boleh tampal hadith kat atas tu depan mata diorg mmg aku da tampal dah hahaha buat poster khas utk diorg kakakakaka.