Tuesday, April 30, 2013

Pesta Buku PWTC

Aku dah gi sabtu lepas (27 Apr 2013). Pergi berdua je dengan Arfah. Intan nak ikut tp ada kelas jadi dia ikut dalam mimpi je lah hihi... Aku gerak dari rumah pagi2 sebab nak anto Intan ke UKM dulu. Pastu terus gi UPM tgu Arfah untuk ke stesen ERL Putrajaya... Ini 1st time aku dgn Arfah nak ke PWTC naik pengangkutan awam, jadi kami agak terpinga2 lah. Mujur Arfah tau dari Putrajaya ke KL Sentral. Yang aku pulak sambung dari KL Sentral ke PWTC. 

Kami sampai da tengah hari sebab berhenti makan2 dlu.. nak tercangak2 kat KL Sentral lagi.. pastu... beratur sikit punya panjang nak beli tiket ERL n LRT tu... Sampai je Level 4 PWTC tu.. kami berpisah... Arfah gi bahagian buku2 rujukan Univ. sebab dia kena pilih buku utk UPM. Aku plak merayau2 tanpa tujuan hahahahaha... Bahaya sebenarnya merayau2 tanpa tujuan nih.. sebab duit ko akan habis tanpa disedari dalam sekelip mata huhu.. Tapi kedai pertama aku gi beli buku ialah Al-Ameen apa tah nama booth tu... kat situ aku beli buku utk Adik n Ulwan, Ketupat Cinta Musim Pertama untuk Intan and few other books untuk diri aku sendiri. Pusing2 kat Level 4 tu.. boring.. aku turun level 3. Situ banyak kedai jual kitab hihi.. Terus tuju kedai apa tah tak taw nama...tnya Terjemahan Kitab Al-Umm. Ok ada harga pun affordable. Tapi mcm musykil sket kenapa ada 3 jilid je..setahu aku Kitab Al-Umm tu ada bnyk jilid. Eksaited punya pasal aku call Intan pastu terus beli set kitab tu dengan harga RM140 (harga asal kalau ikut carian aku di internet lebih kurang RM220 - RM250). 

Terpaksa la aku pikul kitab tu kehulu ke hilir hahahahaha... dapat pahala kan kalau bawak kitab jenjalan hahahahaha... aku singgah gak booth Gerak Budaya (or apa tah nama dia) dan beli lagi buku... last2 aku tak larat n ikut je Arfah ke sana sini cari buku2 utk UPM hahahahaha.... Level 2 dan seterus nya aku tak pegi pun sebab ramai sangat orang dan aku malas nak bersesak2... ada gak nampak booth karangkraft la.. Saba Islamic Media (yang ni kami singgah jap) dan lain2 tu.. mmg la nak pegi.. tp bila tgk orang ramai...maka terbantut la hasrat di hati...

Balik petang tu.. kami naik LRT dari PWTC terus ke Bandar Tasik Selatan. Dari situ terus amik ERL balik Putrajaya.. cepat sket dari kami kena transit ke KL Sentral dlu kan... (balik da cerdik sket kihkihkih). Sampai rumah aku pun belek2 la Kitab yang aku duk pikul tu.. sekaliiiiiiiiiiiiiiiii bukan kitab yang si Intan nak adoiiiiiiiiiiiiiii salah beli dah. Yang aku beli tu rupanya Terjemahan Ringkasan Kitab Al-Umm (مختصر كتاب الام) Patut la sikit je jilid nya... pastu murah sangat hahahaha.. Kalau Kitab al-Umm yang biasa tu mau 4-5 ratus harganya..dan jilidnya pun lebih dari 3. Emmm apa nak buat..dah terbeli. Tapi masih boleh diguna pakai. Lagi mudah untuk di buat rujukan.

Pic. Credit to www.ilmusunnah.com
 Yang ni Terjemahan Kitab Al-Umm. Harga dia kalau ikut website tu dlm RM438.00. Aku tak pasti tu termasuk kos penghantaran atau tidak. Ada 4 Jilid semuanya....
Pic. Credit to Google
 Yang ni pulak Terjemahan Ringkasan Kitab al-Umm. Aku beli yang ni :D. Nasib baik gak la Intan nak kitab ni... kalau tak aku la yang jadi tuan kitab.. haa kena la aku baca kan.. kalau beli je tak baca kang sia2 plak.. tp oleh kerana kitab ni da jadi milik intan.. biar dia je le baca hahahaha.. aku tumpang seronok tengok kitab ni lawa kakakakakakaka...
 

No comments: