Saturday, July 10, 2010

Lagi2 CH... sambung la cite CH sket. Sbnrnya bnyk nak cite tp kan, cite sket je la. Kemalasan melanda... hehe... beberapa pengajaran yg aku dpt dr visit kami ke CH :

1)Jangan pergi betul2 lepas cuti skolah sbb segala mcm benda da takde... even tshirt putih tulis CH pun da takde. Setoberi plak nasib2 la, kalau pandai ngayat dapat la kt petik sndri, kalau tak...pakat2 beli yg mahal je la. Kalau nak pegi, sila pergi lebih awal dr cuti skolah ya.
ni setoberi kami dpt petik sndri kat KHM strawberry farm... sekotak penuh sendat kak tu cas RM10 saje... kalau kat tmpt lain time2 kami gi tuh... kotak kecik je da RM12...

2) Sila survey tmpt makan dgn betul ya.. esp. di Brinchang. Dan paling penting sila pastikan anda tidak terlalu kelaparan sbb utk wat survey itu makan masa la jugak kan hehehe...Kalau anda berkeinginan nak ke food court di brinchang tu...sila pastikan mental anda bersedia ya... bersedia utk melihat kekotoran di fudkot ituh...dan bersedia utk menerima layanan cam hampeh dr peniaga2 kat situ...


Kami yg kelaparan tika ini... hajat dihati mo cek in dlu, rehat2 n pastu baru gi cr makan.... cari punya cari...jmpa la food court yg hampeh itu...

Food court tu terletak kat belakang CM nih... kat CM nih peniaga2 dia org melayu... bnyk gak kami beli kat sini esp cenderahati2... n intan beli tshirt selai kat sini.

3) Sila singgah ke perkampungan Melayu di CH ya :-bd. Nama tmpt tu Kampung Taman Sedia/Setia... ada pintu gerbang utk ke kg tu. Kat situ mmg bnyk la kebun2 setoberi milik org melayu dan produk2 yg diorg hasilkan sndri. contohnya al-Mashoor dan KHM Farm... bole la membeli tanpa was2 disini ya ;))

Ni contoh2 produk yg aku beli kat dua Farms tu... Jem tomato aku beli kat KHM dan yg lain2 tu aku beli kat al-Mashoor.

4) sila singgah ke Time Tunnel di Brinchang... Ni kira2 cam muzium CH la nih :-bd

5) Sila pastikan CAMERA anda TIDAK ROSAK ya :((:((. Jika tidak anda akan jd spt sy ini :(( huaaaaaaaaaa :((:((



Cenderahati2 yg aku beli... ada kat KEA farm ada gak yg aku beli tah kat mana2 gak nya hehehehe...

Destinasi terakhir kami sblm turun ke bawah... papai CH... 17thn lg aku pegi lagi melawat engko ye ekekekekeke.... (pstt siyes selepas 17 thn baru kali ni aku sampai ke CH ni... lama kan hehe)

Ni plak hasil kerja aku la nih... wat coklat strawberry. aku guna dried strawberry yg di hiris2. tp kan aku sempat merasa 2-3 bijik je... yg lelain tu da tertinggal kat kg huaaaaaa :((:((

No comments: