Tuesday, February 1, 2011

Penah makan?



Masa time study2 dlu aku slalu amik pharmaton nih... aku da mula makan since tingkatan 3 kut.. by that time umo aku dlm 16thn la.. nape? ingat aku salah kira ke :>. aku tingkatan 3 mmg umo 16thn ;)) sbb aku tingkatan 1 umo 14thn hikhik... maklum la kan..bodo sethn kakakakakaka...

ok2 back to pharmaton.. lepas2 abis study aku tak makan dah capsule nih... but lately ni aku rasa tak berapa bersemangat nak meneruskan sisa2 perjuangan aku nih.. so i've decided la utk amik semula pharmaton ni... dia ada 2 saiz... 1 yg kecik 30 biji harga smlm aku beli kat watson RM38.80. yg botol besar plak 100 biji + 30 biji smlm aku tnya harganya dlm RM98.80 kalau tak silap aku la.. tp aku beli botol kecik je... bukan nak makan hari2 2-3 hari skali baru aku makan ni :D

ni kira mcm supplement la ni... aku penah try lain2 jenis gak.. cam vitaton, proviton n produk2 MLM ada gak aku try tp tak berkesan ye pada batang tubuh aku nih :D. Mmg yg lain tu kalau tgk harganya lebih murah la sket berbanding Pharmaton nih... tp wat pe aku beli kalau setakat murah, tp lansung tak beri kesan pada aku kan :D. Kalau produk MLM plak aku kena amik 2-3 jenis benda baru dpt kesan yg aku nak.. so sangat membazir la kan. Baik aku beli pharmaton ni da tentu aku tau kesan nya kakakakaka.

Pharmaton yg aku amik ni dlm bentuk capsule. Dlm ada cecair.. dlu aku penah wat experiment masa nak makan tu.. aku gigit kasi pecah :)). Ok sgt horrible rasa cecair itu :((. Aku sgt menyesal. Maka kalau korg nak try... try la gerenti menyesal :))=)). Kandungannya ada mcm2... yg paling penting ada Ginseng Extract, vitamins from A to E... minerals n mcm2 lagi la.. Ni ayat kat kotak dia "A COMBINATION OF THE STANDARDIZED GINSENG EXTRACT G115 WITH VITAMINS, MINERALS AND LIPOTROPIC SUBSTANCES FOR HEALTH"

Utk aku dia ni kira memberi tenaga... My parents pun makan benda ni n mmg sesuai la utk diorg esp my mom during ramadhan :D. takde la sepanjang2 ramadhan tu mak terbaring tak berdaya...

Pic :: Ehsan Pakcik Google

14 comments:

Qalesha said...

Akak, lepas yan baca akak nye posting nih la, aritu jenjln lam tesco tetiba rasa nk beli vitami nih... nk try yg botol kecik dorg tak jual.. ade botol yg 100pcs free 30pcs jer.. pastu tgk rege cm murah pulak dari yg akak mentioned ni... yan beli rm76 cmtu la lebih kurang... terus la amik, kongsi mkn dgn hubby... tp baru beberapa hari test, tak nampak lg kesan nye... :-)

NisaUsoff said...

mmg yan.. kalau botol 30bijik ni mcm mahal sket... kalau 100+30 tu murah sket hahaha... dlu2 msa akk muda2.. diorg jual sebijik sehengget.. huhu. uihh murah la yan.. kat tesco eh.. akk beli kat watson.. kalau kat akk kesannya pagi2 nak bgn tdo tu tak la liat sgt.. pastu takde la duk menguap2 sepanjang masa.. kalau mak akk plak makan suppliment ni.. mmg sort of bg tenaga kat dia la.. :D:D

Qalesha said...

alamak.. mlm td check2 botol baru pasan, yan nye tu bukan Pharmaton tp Proviton... hehehe.. samer ke kak? kaler kotak ni cm samer jer, tu yan beli tu, cuma time beli tu yan ingat2 akak mentioned nama ade huruf P jer kat depan.. tp nampak gaya cm samer jer...

NisaUsoff said...

ahahaahahaha lain tu proviton dgn pharmaton... akk da try proviton tp tak sesuai dgn akak :D. proviton mmg murah sket dr pharmaton yan :D. tp kalau sesuai kat ko..ok jek :>:>

Qalesha said...

hmmm.. takle2.. pasni abis je proviton ni nk beli prharmaton lak.. kalo dah rege lain ni, mesti lain gak kesan nye.. ekekeke... yan mkn ni pun jarang2... sbb selalu lupa nk mkn.. jd rasa cm takde kesan jer.. muahahaha

fadir said...

Btul biasa ats org jgk ad yang 5.6 hari bru rs kesan dia. Tp ikut dia dia ckp11 hr bru dot kesan. Mula mkn salah seorg doc yg syorkn.. lalu cuba. Tp lupa nk tanya klau mkn 2 biji sehari ap effect dia

fadir said...

Btul biasa ats org jgk ad yang 5.6 hari bru rs kesan dia. Tp ikut dia dia ckp11 hr bru dot kesan. Mula mkn salah seorg doc yg syorkn.. lalu cuba. Tp lupa nk tanya klau mkn 2 biji sehari ap effect dia

NisaUsoff said...

tak pernah plak try dua biji sehari... takut overdose plak kang hahaha

Clouds said...

So halal kah produk ini,,,?

Abc123 said...

Proviton memang halal, sebab Chemical Company of Malaysia yang produce. Produk supplement semua halal. Tapi, pharmaton ni, xde la sijil halal. Tp inshaAllah halal.

brademaxx said...
This comment has been removed by the author.
brademaxx said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Which is better pharmaton vs proviton
Give feedback?

Unknown said...

Proviton telah disahkan Halal oleh Jakim tetapi Pharmaton masih belum mendapat sijil Halal bagi mengesahkan kapsulnya yang diperbuat daripada gelatin.