Friday, February 18, 2011

Skandal Halal?

Aku ada terbaca pasal isu isteri kedua kat satu laman sosial nih... ada sorg ni cite camni...

"Salam...


bagi saye x salah klau jd wife kedua.. sebab saye pun wife kedua..
org mesti ingt saye nii jahat kan? merampas suami org.. mcm la dah x de lelaki lain..

ye.. dulu saye pun pk mcm tu.. knape mesti ngan laki org... tp bile dah dtg pd diri sendiri, saye cube jugak elak... tp bak kate org ajal, jodoh pertemuan di tangan tuhan.. saye pun kawin 5 tahun lepas.. alhamdulillah bertahan sampai sekarang tanpa ade masalah... tp biaselah.. mane ade rumahtangga yang tak dilanda badai.. alhamdulillah kami dapat pertahankan.

situasi saye... isteri pertama x mengehtahui perkawinan saye dgn suaminyer.. tp die syak..
sepanjang perkhawinan saye, suami saye balik umah isteri pertama setiap malam.. saye redha.. sebab saye ambil hak org..
setiap raye, suami akan balik kg die di kl dengan isteri pertama.. juga setiap kali balik kl... saye akn beraya bersama keluarga saye di johor... dan juga bersama kawan2 perempuan saye..

saye sentiase suruh suami dahulukan isteri pertama.. walaupun di hati ini banyak sakitnyer dr suka nye... saye sedar... saye dah mengambil hak org..

jd, x semua isteri kedua jahat... x semua isteri kedua tamak...

pokok pangkal nyer.. hati masing2... saye mohon doa kalian semoga perkhawinan saye ni berkekalan.."

Kesian kan... pity her.. n betapa dayus nya suami dia itu.. maaf la.. aku rasa itu je perkataan terbaik utk sang suami yg begini... Nafsu besar.. tp penakut!. Budus...

Skrg ni ramai yg jd "Skandal Halal" mcm ni.. kalau aku boleh bg terms yg begitu utk isteri kedua yg kawen nyorok2 dr isteri pertama... apa korg dpt? hati sakit kan? jgn tipu.. redha? bape bnyk ko redha? ko pi amik wudhuk skrg.. solat 2 rakaat pastu duk diam2 berfikir atas sejadah tu.. "redha kah aku dgn perkahwinan yg begini?" tnya... tnya diri sndri.. n ko akan dpt jawapan "tak.. aku sbnrnya tidak redha sepenuh hati"

Aku tak penah menghalang poligami.. pada aku poligami itu halal.. maka buat la dgn cara yg halal... berikan hak pada yg benar2 berhak.. itu lah keadilan namanya...

Itu sbb nya.. bila aku di propose oleh suami org (recently) aku bg syarat.. isteri pertama tu sndri yg kena dtg minang aku.. kalau betul2 nak berpoligami.. ni la sbb nya.. aku takmo nnt laki yg aku duk sayang2 konon nya tu... sok2 kat akhirat jln senget sblh n terseksa sbb perkahwinan yg serupa diatas tu. ilang dah emsem macho dia... takmo aku..

Dan untuk isteri pertama plak... aku nak tnya.. korg suka ke husband yg korg sayang2 tu rupanya ada skandal halal begitu? suka ke korg dia berlaku tidak adil begitu? suka ke korg dpt saham buruk di akhirat nnt? suka ke? suka ke korg berlaku zalim sesama manusia? suka ke?

Korg jawab la sndri ya...

4 comments:

cek chun said...

suka suka..


suka baca post nih..weeeeeee

NisaUsoff said...

suka ke ;)) suka entry kawen2 eh ;));)) :))=))=))

cek chun said...

ye yer.. nak kawin macam serina.. tapi kawen ngan chef wan pon ok.. larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

NisaUsoff said...

tak yah ikot2 org [-x kawen ikut cara sndri da la [-(