Thursday, February 16, 2012

Baby

Sedar tak sedar... da 5 tahun rupanya umur baby pertama aku tu.. Besar dah dia (emmm dia memang le besar kalau nak banding dengan aku hakhakhak...).. Sepatutnya da bole gi skolah tadika dah tu hihi... Takpun da patut dapat adik dah kan hakhakhak. Tapi tu le.. bukan le aku ni takmo bagi dia adik, poket belum berkemampuan nak bela dua or tiga skali. Kasik yang ni beso betul2 baru bleh tambah adik dia hihi...

Dulu masa mula dapat dia...nebes betul nak main-main dengan dia. Lama gak dia duk kat kampung sebab tak berani nak bawak balik ke KL. Kalau bawak pun bagi Abg Im yang jaga, aku ngeri. Kalau boleh masa tu taknak sikit calar luka-luka pun ada kat dia.. kalau boleh tiap masa nak dimandikan. Tu dulu la... sekaranggggggggggggggg... tak terhitung dah luka dan calar kat badan dia :)). Mandi pun kalau dapat 1 bulan skali da kira syukur. Pernah aku biar je dia tak mandi 2-3 bulan :)). Sian..teruk betul nampak masa tu. Comot da macam lori tanah :)). Teruknya dia sampai masa aku bawak gi klinik untuk check up, nurse kat klinik tu bagi aku pamphlet untuk ubatkan luka2 dia tuh hihihi.. Mahal okey.. tak kerja la aku nak ubat tu sume. Selagi boleh bertahan, biar dia tahan. Kena la lasak sikit baru macho kan.. kata da besar hihihihi... Aku cuma buat check up yang wajib2 je. Yang kurang wajib ni kita biar dulu la.

Aku memang sayang sangat kat dia.. ye la.. baby sendiri kan.. sapa tak sayang. Dia pun baik sangat2 selama dengan aku nih. Kalau meragam pun sikit2 je.. adat la kan.. mana ada baby yang ketawa sepanjang masa. Tapi bila dia meragam aku plak la tak senang duduk. Lagi-lagi kalau kena anto gi klinik. Haduiii bole menitis air mata tgk bill. Silap aku gak, gi anto klinik mahal. Tapi takpe, mahal2 pun berbaloi. Lagi pun tu klinik pakar, apa-apa senang nak rujuk.

Makin dia besar.. makin bnyk la belanja. Ni da meragam lagi walaupun tak teruk sangat ragamnya. Bila aku cite dengan kawan aku tadi, dia kata "biasa la tu, da umor2 cenggitu memang la akan meragam lagu tu. Kena la bersabar. Kalau patut bawak gi klink, bawak je la..." kata beliau dengan selamba. Memang la berkata2 itu senang...tapi yang menghadap ni.. rasa senak perut dibuatnya.

Walaupun maintenance dia ni tinggi (bagi aku la..orang lain mungkin rasa murah...), tapi dia ni baik sangat... mudah dibawa berbincang. Ramai yang suka kat dia sampai ada yang nak tukar dengan aku. Tapi maap je le..aku tak minat nak tukar-tukar nih. Kalau berhajat, cari le sendiri, bukan susah nak dapat yang macam dia, banyak ada..

Aku teringin nak tepek gambo dia kat sini, tapi baru aku perasan aku takde gambo dia hihihi.. mungkin ada teramik tapi gambo dia sesaja macam takde. Emmm ke ada dalam lappy yang dah ghaibul ghuyub dlu tuh :(. Ye.. aku rasa ada dalam lappy tu :(. Maknanya aku da takde gambo dia sesaja huhuhu. Gambo dia masa baru2 dalam dakapan aku tu da takde :(. Owh sedey. Nanti la aku try selak2 album kak long kat FB. Rasanya ada gambo dia terselit2 kat mana2. Kalau ada nanti aku upload la kat sini ek.

Sekian update saya pada hari ini hihihi...

No comments: