Saturday, February 4, 2012

Keras tangan?

Ya ya... kena mengeraskan tangan utk beberapa minggu ni. cik kazen mintak tolong buatkan hantaran untuk majlis pertengahan bulan 3 nanti. Majlisnya hari bekerja maka berkemungkinan besar aku tak dapat datang. Jadinya aku hanya dapat tolong dia buat hantaran dan benda2 yang perlu sebelum majlis je. Kira halal la ye Ngah.. dah majlis ko tengah2 minggu.. tak dapat la kakngah nak tolong yang lelain tu. Minggu lepas aku n cik perantin-to-be dah pegi membeli apa-apa yang patut untuk hantaran, bilik dan so called "pelamin". Eh sebenarnya kami bnyk beli bunga masa tu hahhahaha.. barang-barang hantaran kami da beli sikit2 sejak january... kain untuk "pelamin" tu mak akak dah beli kat kampung, polisterin ada yang kami recycle je bakul pun sama... jadi last week tu kami cuma beli bunga untuk penambah seri hihihi...

Tema majlis nya nanti Dark Purple, Apple Green and a pinch of yellow. Boleh imagine? Mungkin ada yang pernah buat tapi tak ramai kut kat Malaysia nih... Macam mana boleh terpilih tema tu? Cik Perantin-to-be la punya keje.. dia da beli cadar kaler purple.. pastu beli baju kaler apple green. Pastu sendiri pening nak pakai tema apa.. Masa nak ke Beryls baru dia gtau aku kaler dia.. then i said "hey why not! dark purple and apple green would be a great combination". Adik2 lain sume dah pandang aku len macam and maybe they thought me being crazy about the color combination hahahahaha... then only i explain to them.. kalau kat overseas diorg da biasa da guna color camtu... i showed them the pictures as below..baru la masing2 kata "waaaaaaaaaa kakngahhhhh cantikkk nyaaaaaaaaaaaa! Kitorg setujuuuuu" hahahahhahahaa



Masing-masing dah setuju maka bunga kami pun kaler macam tu la... cuma aku tambah sedikit kuning untuk bagi lebih berseri2 hahahahaha... okay-okay.. bunga hijau kami terlalu hijau kalernya.. jadi aku tambah la kuning sikit so that takde la warnanya gelap je nanti.

Aku takde mood lagi ni nak mula kerja-kerja mengeraskan tangan. Hari tu da buat sikit... ni masih ada banyak lagi nak dibuat. Cuti hujung minggu ni aku harap dapat siapkan lagi 2-3 gubahan, kalau tak hari kerja la aku kena settle kan. Nanti sendiri merungut penat keje la apa la.. huh da tau sangat perangai ko tu cik Kay :P.

okay la.. aku nak menghayati ceramah Habib Ali Zainal Abidin kat TV Al-Hijrah. Next entry nanti aku cite sapa Habib nih.. hihihi

Picture Credit to Google

No comments: