Saturday, October 11, 2014

Kuih Bulan a.k.a Moon Cake

Korang pernah makan kuih bulan? Emm aku ni baru pertama kali la mencuba kuih bulan ni. Kebetulan masa gi beli barang kat Cosway hari tu ada promosi kuih bulan, aku pun try la beli. Beli 2 biji kuih bulan percuma sebiji. Macam tu la kiranya promosi dia time tu hahahaha. Harganya aku tak ingat la.. RM15 utk 2 biji dan percuma satu. Kira RM15 tu utk 3 biji kuih bulan la kan. Apa la susah payah nak kira, RM5 la sebiji jadinya...
Owh jangan risau... kuih ni adalah halal ya. Ada cop halal JAKIM lagi kat pack dia tu. Jadi aku pun yakin utk beli dan makan :D.

Masa ktorg beli tu da takde perisa lain. Tinggal yang ni je, Pure Lotus. So, tiga-tiga perasa yang sama. Cantikkan design kuih ni. Sayang nak makan. Tapi dah beli takkan nak tengok je kan. Potong la jugeksss.

Keratan rentas kuih bulan. Luar dia mcm biskut rapuh tu.. dalam dia pulak likat macam dodol. Pastu ada hirisan kacang rasa aku... Rasanya aku tak reti nak describe. Tapi yang pasti manis yang amat... Sedap pun sedap jugak aku rasa. Cuma sebab manis, kami cuma larat makan sebiji je... tu pun 2-3 kali ulang. Lagi 2 biji, Intan bawak gi opis dia. Alhamdulillah, kengkawan opis dia ada yang suka makan kuih bulan ni. Takde la membazir ktorg beli hahahaha. 

Mungkin lepas ni boleh try beli perasa lain kut... yang lebih banyak kekacang ke kan.. or yang ada kuning telur tu ke... nampak mcm sedap je kalau tengok gambo hihi...

No comments: