Tuesday, October 7, 2014

Selamat Hari Lahir Ayah, Intan, Amani dan Ulwan...

Semoga Allah melindungi dan merahmati kehidupan kalian di dunia dan akhirat, dipermudahkan segala urusan kebaikan, dikurniakan segala kebaikan dan kesenangan selama-lamanya.... Sayang kamu semua hingga syurga...

Pavlova yang aku buat untuk orang-orang yang sambut besday bulan October nih hihihi... comot sket sebab nak cepat... Ulwan dah nak balik kampung abah dia time ni... tu yang kelam kabut je selet cream tu... Takde buah kiwi sebab sehari sebelum tu aku gi cari kiwi tak berjumpa yang berkenan di hati... jadi kaler mcm tak meriah sangat sebab takde kaler hijau...

Ini lah kesayangan saya yang sambut besday bulan October ni.. sorang lagi kesayangan saya takde dalam gambar ni sebab dia lewat sangat hari tu... Kenapa muka Ulwan macam tu? Sebab dia tengah senyum la tu kiranya hahahaha. Bila suruh senyummmm, muka dia terus jadi camtu.. bajet cute senyum cenggitu...

Ulwan nak potong pavlova sendiri...sebab dia dah besar.. ulwan dah besar... sob sob... macam baru 2-3 hari lepas je aku jaga dia masa dalam pantang.. sekarang dia dah besar... dah pandai cakap...dah cerdik... 


Atuk suka pavlova ni sebab manis... 2 slice jugak dia makan... pastu dia da tak nak lagi hehe... Nenek lagi suka... lagi2 bila makan dengan buah-buah masam. Tapi pelik diorg kata strawberry and blueberry tu manis... aku rasa masam ya amat... Si kakak dengan adik siap boleh makan begitu sahaja strawberry.. muka selamba macam manis bebeno buah tu huhuhu...

Emmm gambo ni tak cukup orang... Kakak Nuha dengan adik Amani takde sekali masa kami amik gambo ni. Diorang tak sampai lagi, maklong pulak dah nak balik Batu Pahat, so tak boleh nak tunggu la... Kami potong je la dulu pavlova tu tanpa Adik Amani... Ada jugak amik gambo Amani tapi mana tah simpan... tak jumpa le pulak...

Kami makan-makan ni masa petang raya Aidiladha 4 October lepas... Meringue tu aku dah siap-siap buat dari KL, sampai rumah mak terus sapu cream dgn letak buah-buahan je... Tapi sebab sampai pun dah tengah hari, nak masak utk makan tengah hari lagi, nak kejar masa sebelum kak long anak beranak balik kampung, jadi aku sapu cream dgn buah-buah tu secara kelam kabut je hahhahaha.... tu pun masih tak sempat lagi nak tunggu keluarga Amin sampai. Lambat bebeno... padahal lepas tu dia nak balik Muar pulak rumah mak mertua dia... geram je aku tengok kan...

Tapi takpe la, puas hati aku sebab dapat jamu diorang semua dengan pavlova ni... Hari tu duk cerita je aku buat pavlova ni.. tak sangka mak suka. Siap nak suruh aku buat lebih2 time kenduri kendara nanti hihi...

No comments: