Wednesday, October 1, 2014

Shoes Hunting

Susahnya nak cari kasut yang sesuai dengan kaki aku ni... hadui.. maklum la kaki kita ni jenis 'sihat'. Kang kalau salah pilih kasut nampak terseksa je pulak. Kalau setakat 'nampak terseksa' je takpe lagi.. ni memang betul-betul terseksa aku yang memakainya, tak ke haru...

Since kami pergi berjimba-jimba (yang ni nanti cerita kat part lain ye hihi) kat KL Festival City Mall hari jumaat lepas, aku ajak budak berdua ni teman aku cari kasut sekali lah kat Parkson. Sebelum masuk Parkson, ada jugak la aku try-try kasut kat kedai2 lain tapi sedih.. kalau aku suka dan rasa kasut tu sesuai dgn kaki aku, mesti tinggal yang display je takpun takde saiz aku... hampeh...

Masuk Parkson, aku terus tuju ke tempat kasut Larrie. Aku suka kasut Larrie sebab setiap kali aku beli kasut ni, dia tak pernah 'gigit' kaki aku hahahaha... korang paham tak? alaaa kan selalu kalau kita pakai kasut baru, kaki kita mesti melecet atau keluar gelembung air yang pedih itu... haa kalau jadi gitu aku panggil kasut gigit kaki hahahahaha... Tapi kalau aku pakai kasut Larrie, memang tak pernah dia 'gigit' kaki aku.. best kan hihi... Aku pilih 2-3 pasang tapi kesian aku (again) takde saiz. Kalau ada pun kaler yang merepek meraban. Kaler merah florescent tu ko tau... gila apa nak beli kasut cenggitu hahahaha. Aku ni nak beli kasut utk kerja, dah kalau merah menyala memang la tak sesuai namanya... Last sekali ada la sepasang yang ada saiz aku... syukurrrrrrrr. Budak berdua tu da duk gelak2 kan aku dengan kata-kata simpati "sian kakngah bhahahahahaha" (kuang ajo kan simpati tapi gelak hahahahaha). Siap suruh aku buat novel pasal pencarian kasut. Hampeh... So kat Larrie aku amik sepasang flat shoe kaler hitam dengan kemasan dark brown. Haaaa pening tak hihi... Takde pulak gambar kasut tu nak aku tepek kat sini...


Lepas tu kami ke display area Carlo Rino. Kat sini aku berkenan berpasang2 kasut hahahaha. Tapi macam selalu, susah la nak cari saiz aku... especially yang ada less-less nih.

Tengok, gigih tak aku memilih kasut hahahaha... 

Sangat-sangat berkenan dengan yang ini, tapi aku tak amik sebab aku rasa macam cikgu-cikgu pulak kalau pakai kasut ni... si Intan dgn akak pun cakap yang sama... "errr... ko tak rasa macam ko cikgu ke bila pakai kasut tu..." uhuhuhu. I dont have anything against teacher... tapi segan la kalau org kata aku cikgu bhahahahahaha.... (tah apa kaitan kerja sebagai cikgu dengan kasut pun aku tak tau...haha)

Yang ni, cik Intan yang berkenan... aku suruh beli tak nak pulak dia... Aku? Emm tak kenan kut... lagi-lagi kaler putih. Kasut bagi aku hanya perlu kaler hitam, dark brown, or beige sahaja. Kaler lain aku tak minat sangat hehe...(tapi jangan la terkejut kalau tetiba korang ternampak aku pakai kasut kaler pelik2 ni ya...). Sebab apa? Sebabnya aku pakai kasut hanya utk ke tempat kerja sahaja. Itu pun tak sampai 2 jam aku pakai kasut kecuali ada meeting. Kat opis memang tak pakai kasut, gi cafe pun aku pakai selipar je... jenjalan apatah lagi... emm gi kenduri kawen pun aku pakai selipar... kihkihkih.  
 
Ni... sibuk test kasut sampai kasut sendiri terbiar.. ce teka kasut sapa bhahahahahaha.... 

Yang ini memang hanya boleh bermimpi... kaki aku memang tak sesuai la kasut gaya ni. Boleh pakai, tapi azab tanggung la sendiri ya hahahaha....

Kat Carlo Rino dapat la lagi sepasang, pun tak de amik gambo... jadi la 2 pasang kasut utk tempoh 3tahun akan datang... hahahahaha.... Maka berakhir lah pencarian kasut kerja aku untuk tempoh 3 tahun akan datang nanti hihi...

No comments: