Friday, April 9, 2010

Bas owh Bas

this week... 3 hari aku gi keje nek bas... tuesday, wednesday n today (friday)... kenapa? sbb my beloved car tu... she's ok...tp break pad dia da kena ganti... unfortunately...i tak leh withdraw my money from the bank :((... sbb i da withdraw last week... so i have to wait till next month baru i leh withdraw the money :((... duit yg cash in hand skrg ni mmg i da bajet utk my expenses for this month je :(( so i have to sacrifice a bit la dgn nek bas gi keje 2-3 minggu nih... dan mmg naseb ku yg malang ini tidak la terlalu malang haha.. apa tu? i dont know...bahasa suda carca marba nih :))... fortunately la skrg ni student tgh cuti.. so bas tak la sesak sgt...

1st day nek bas i was like "wahhh bape kurun aku tak nek bas ni... camne nak tekan loceng.. how to pay... tambang dia bape nih :))" supe like org jakun muahahahaha... tp itu sume dlman saje... luaran i nampak very2 confident :))=))... and for ur info...i tak berani mo kai high heel nek bas :))...buatnya aku tergelincir.. tak pasal2 menempah malu :)). so all this day i just pakai kasut bertumit rendah except for yesterday la sbb i bawak kete smlm :)). 1st day ni everything was running smoothly... bas pon mmg kosong...just few people je yg ada... pergi balik aku dpt bas dgn mudah nya... alhamdulillah...

hari ke dua tidak spt yg ku harap2 kan :((... pagi bas lambat...ekceli takde la lambat sgt bus tu dtg... tp almost 7.30am la baru dia sampai...unlike the 1st day 7.15am da ada bas... but alhamdulillah... bus still takde org sgt... ooo lupa nak gtau... since nek bas ni...aku dtg keje awal n balik pon awal :)). kul 5pm sharp aku da siap nak balik... which is totally not me...its not my habit balik awal2 sgt tu... tp i have to sbb tak suka nak bersesak2 lam bas kalau lewat huhuhu... so at 5pm wednesday... i pon punch out... say papai to my bos...terus la berjalan pantas ke bus stop huhu... pantas ye... i bukan jenis jln cam mak nenek nak lenggang kangkung :))... thats another reason why i hate wearing high heels :))... kalau kai high heel aku rasa cam kena cover2 je jalan :))=)). ok2 back to my story... i pon tgu la bas...tgu punya tgu... da hampir setengah jam... bas tak sampai2.. aaa what happen :((... time2 mcm ni la i terus rasa owh kereta ku...aku rindu padamu :))... more than 1/2 hour kami tgu the bus. bila sampai... sure la penuh dgn umat manusia :((... ya Allah...tolong la hamba mu ini huhuhu... duk bersesak2 lam bas... tetiba aku senyum sndri... betapa la aku ni kurang bersyukur selama nih huhu... again...aku baru perasan another hikmah di sebalik kenipisan break pad kereta aku...

owh esterday gak Mat from toyota called me... tny pasal kete sume n reminded me again about my break pad... owh ahmad...nape la ko peringat kan aku lg :((... soba la mat... i'll try end of this month la... risau gak sal benda tu melibatkan safety... mujur juga la i service kete tu on time so boleh detect kenipisan break pad tu awal... kalau ikut kan aku...mmg aku tak taw pon break pad tu da nipis :)). alhamdulillah again... thanks Allah for this gift... aku anggap ia satu kurniaan dr Allah... sbb kalau tak...something might be happened to me kan... so skrg ni aku da taw break aku da nipis, then i have to be very careful...

Ekceli aku baru je service kete last monday... then bila dpt taw sal break pad tu... benda pertama yg aku terfikir ialahhhhhh... "owh my God... tak leh la aku nak merempit balik KL ni" :(( :))=))... dan mmg aku tak rempit pon on that monday :((... aku bawak cuma 100km/h :(( 100? its totally not me again :((:)):((:)). time drive tu aku mmg rasa boring gila... rasa lama sgt aku lam kete nak gi KL... dan tetiba aku jd manusia paling sabar... org potong kete aku pon aku sobar... sobar.. sobar... :((:)):(( then gelak sorg2 dlm kete... "weh Run (ni nama aku guna utk diri aku)...sian ko kan... kena sabar hari ni =))" jahat kan bisikan hati ku :)) saje bikin panas je... sampai rumah...call mak gtau sal break pad... mak kata bagus... kalau tak keje nak merempit je... owh mak... tidak kah dikau simpati akan naseb anak mu ini :))...

Hari ni plak pagi td bas tak la lewat sgt... tp kelakar gilak sbb kakak driver bas tu org baru :))... hampir2 dia tak berhenti kat tmpt kami tgu bas... and dia seorg driver yg amat berhemah... ikut selaga tok nenek peraturan... haha... bagus la kak...takde la kami lam bas tu rasa mcm duk lam kete F1 :))... ptg ni tak taw la apa naseb aku... harap2 bas tak la lewat sgt ptg ni... aku nak gi paso mlm nak beli barang dapo haha...

No comments: