Wednesday, April 21, 2010

Taaruf Week

da mula da taaruf rupa nya... adeii itu satu petanda bahawa...tak lama lg student2 akan kembali ke skola haha... next week sem 3 da mula. kejap je rasanya... tp sem 3 ni tak ramai sgt pun student... tak mcm sem 1 n 2... itu mmg pack ah...

since smlm lg aku da perasan budak2 ni duk berkumpul kat main audi tu. ingat ada program apa ke... tak terpikir plak taaruf. maklum la... tmpt ni time2 cuti mmg bnyk skali event. latest ada inter school debate ke hape tah... itu yg aku taw...yg aku tak taw ada bnyk lg tu hehehehe...

pagi ni bila lalu depan main audi tu... baru la perasan budak2 ni kai baju batik... kekeke cantik plak kaler dia... utk committee, diorg kai baju batik kaler itam. utk new student plak diorg kai baju batik kaler kelabu... cntik2. corak batik dia pun cantik je. masa zaman aku dlu...penuh baju dgn corak batik :)). ooo aku zaman kat matrik dpt kaler maroon, masuk main campus ni dpt kaler biru... ada lg tu baju2 tu kat dlm lemari rumah mak. pakai time taaruf je... sayang baju. nak pakai gi jln2 or bt baju raya mcm mengarut je sbb ada lambang univ kat situ :)). last2 jd la tukun baju2 tu haha... kak long nye baju pun ada gak tu... kaler maroon gak rasanya... tp dia study tmpt lain so corak lain ah :)). oo tp baju dia time kat MPBP tu cantik... tudung pun cantik...tp takde sapa nak pakai eh sbb mmg sah2 org taw tu tudung rasmi MPBP :)).

tgk diorg duk taaruf ni... tingat zaman2 aku dlu haha... gila naif time tu... time taaruf la baru dpt taw ceruk rantau dlm univ ni... aku masuk dlu sama la cam budak2 ni masuk... time sem 3. tu yg no matrik aku 013++++. cam no tepon ;)). 01 is tahun, and 3 is semester... so utk budak2 baru ni diorg nye no matrik mula 093 sbb masih dlm academic year 2009/2010.

mahallah mula2 aku duduk mahallah sumayyah... nunnnn atas bukit sana... itu duk seminggu je...time taaruf. lepas tu pindah mahallah hafsah plak. masa tu ingat dpt pindah Maryam. siap da gtau mak, kalau dpt maryam nak mintak moto satu ;)) sbb jauh nak gi kelas ;)). skali dpt hafsah... amik ko kelas kul 9am, 8.50 masih bersenang lenang lg lam bilik :)). dekat je kelas dgn mahallah aku ekekek. ooo mahallah is kolej kediaman. diorg guna istilah tu kat sini :D. kulliyyah plak Jabatan. contoh nya kulliyyah of islamic revealed knowledge & human sciences = Jabatan pengajian ilmu wahyu dan sains kemanusiaan... haa camtu ah lebih kurang ekekekekeke.

bnyk tul kenangan aku kat sini. dari thn 2001 sampai la ni aku kat sini haha... eh almost 9 years kan... waa suda tua la i :((.... kalau kira matrik skali da 10thn la kiranya huhuhu... sedar diri...sedar diri hahaha...

No comments: