Thursday, March 25, 2010

Advancer Si Peniup Ney



ku kembali lg dgn buku seterus nya haha... masih hasil nukilan penulis kegemaran aku... Sr. Faisal Tehrani... tajuk buku kali ni Advancer Si Peniup Ney... aku tak reti nak describe buku ni... tp pengisian dia amat2 la bagus... bagus utk menjadi peringatan bg kt yg sentiasa lalai... bagus utk kita sntsa ingat pada SANG PENCIPTA dan RasulNya yg mulia.... serta ahl bait... yg mana semua ni ramai di kalangan kita sudah semakin lupa... buku ni bnyk menerangkan ttg hiburan dlm islam... aku nak letak sket sinopsis buku ni...

Hedonis
Begitu definisi kaum di negeri yg jauh itu.
Landas hidup hanya utk berseronok2, bermewah2, lazat3.
Berpantang arah tujuan, terlarang segala fikiran.
Ya, aliran hedonisme menjunjung kelazatan dan puja-pujaan; emmm, cita rasa, cita rasa!

40 pemuda berwajah amat berseri2 mengundang Sulaiman Hilmi yg bermata biru hijau berbalam, yg berwajah cahaya. Bersama mereka menunggang awan, memacu ombak menuju ke negeri jauh, membawa salam kesejahteraan.
Demi menyahut panggilan Cinta. Menyerah buat dibakar api Cinta. Merawat duka rawan rindu kepada Cinta: Bahawa yg paling seronok, paling mewah, paling lazat ialah kelazatan menunaikan janji abadi:
Bahawa DIA itu Satu. Tempat bergantungan segala sesuatu. Tumpuan hidup dan mati dan hidup lg sesudah mati.

Dia sumber Cinta, Pencipta Segala Rasa.

best kan sinopsis dia... salah satu faktor kenapa aku suka buku2 karangan Faisal ni... sbb buku dia sering mengingatkan aku ttg Tuhan yg Maha Esa... tidak melalaikan aku... malah bnyk sungguh ilmu yg aku dpt... aku sbnrnya baru habis mengulang baca buku nih haha... korg pon patut baca buku ni... bagus utk kita semua...

2 comments:

Kaseh NazLieza said...

rindu dgn my sifu tuh...dh lama jg xbaca karya beliau..

NisaUsoff said...

haa bole la baca semula liza ;))