Thursday, March 25, 2010

Mari masak2

last sunday aku tak balik kg.. so duk rumah... jd surirumah la kejap... bersih2 dapo apa patut... buang2 yg da expired2 tu huhu... 2 plastik beso sampah yg aku kena buang lepas tu :))... tah apa2 tah yg aku simpan kat dapo tu... bekas makanan plastik la paling banyak... adeiiii hampir separuh aku let go benda tu :)). lepas kemas2 tu perot pon lapo... sblm mengemas td aku da kuar siap2 ikan dr fridge... so skrg ni da bole la memasak... mende aku nak masak... ada terung, ikan kembung dgn sayo kobis... tulang ada gak... wat sup sedap gak tulang tu.. tp sikit sgt plak... da la budak2 ni sume ada kat rumah... kang kesian diorg nak makan terkulat2 huhuhu... last2... aku goreng je ikan tu :)). tak kai garam kunyit cam bese.. tp aku kai tepung goreng serbaguna tu...



ni la rupa cik ikan yg da kena goreng hari tu... goreng garing2... so that tulang2 pon rangup leh makan :))...



sayo aku pilih terung sbb kobis tu baru je aku masak hari tu.. so terung aku potong2 dan goreng... pastu wat sambal... agak2 da elok masak sambal tu bole la masok kan terung... gaul2 sket lebih kurang... da siap... kalau suka leh masukkan bilis goreng skali lam terung ni... goreng rangup2 bilis tu... kadang lauk camni bukan jd lauk sgt... lebih pada kena ratah begitu saje... haha... so ni je la hidangan kami hari ahad lepas :))...

budak2 tu..? sume pakat2 duk lam bilik... bila lapar... pepandai la cr makan kat dapo nuu aku da masak kan kekeke

No comments: