Saturday, March 20, 2010

Begedil Daging

Tgh hari td... aku cam malas mo makan nasi... so aku wat aa begedil ni... daging tu aku mesin je pastu tapis hehe sbb malas nak cincang ;))... kentang plak aku rebus dan lecek... aku letak bawang besar, sayur campur, lada sulah, telur n tepung serbaguna... aku mmg tak letak garam sbb tepung tu da siap2 berperasa dah :D..

ni adunannya... kentang tu tak berapa hancur... camtu pon boleh hehehe... time nak goreng just amik sket2 masuk lam minyak panas... wat cam cucur tu :D


Ni masa lam kuali... goreng sampai garing...


Tadaaaaaa ni yg da siap... sedia utk di makan...


Aku mam dgn sos n mayo hehe... tp sbnrnya begedil tu da pedas da.. makan gitu je pon da sedap...

2 comments:

cek chun said...

sodap nih..bila nak aplod resepi daun keladi lak weh :P

NisaUsoff said...

keladi :-? woooo buntil tu ke :))... tgu la aku lik kg :P... berguru dlu dgn chef diraja ku itu :P