Thursday, March 11, 2010

Kafalah Program

aku baru lepas study form kafalah... da dekat 5 thn aku keje sini... hari ni baru aku rasa teringin nak study betul2 pasal kafalah ni... korg mesti nak taw mende kafalah nih... kafalah ni sama la mcm kt jd foster parents utk student... foster parents ni bukan la maknanya kt amik student tu utk jd anak kita as per say... tp program ni more on kt bg financial assistance kepada 'anak angkat' kita tu... Utk yg jd sponsor or 'keluarga angkat' kt guna term KAFEEL.

meh aku copy the functions of Kafeel (Foster Parent) utk pengetahuan kt bersama:

The Kafeel may opt to know the student personally and have him/her as a foster son/daughter. Or the Kafeel may wish to be unknown to the student being sponsored. It is also expected that the student's cost of living is borne by the Kafeel. The benefits we can gain from this project are:
  • Promote cross cultural appreciation and learning
  • This program carries no administrative or financial burden since taz exempted receipt will be given.
More info, please visit http://www.iium-ief.com

emm Kafeel ni bole sponsored according to his/her wish... dia boleh tetap kan sndri berapa amount yg dia nak bg, dia boleh pilih sndri student yg dia nak sponsor dan dia boleh tentukan berapa lama dia nak jd kafeel tu... tp kami advise la kafeel2 ni utk bg minimum rm350 sebulan... itu rate biasa utk perbelanjaan sebulan student la... tp kalau dia nak bg lebih... lg bagus... nak bg kurang pun alhamdulillah....

Ni la antara maklumat2 ttg Kafalah program yg ada kat company aku nih... sapa2 berminat.. boleh la gtau aku :D... ooo tp kan... student2 tu mesti lah student dr UIA sahaja... student tmpt lain kami tak leh tolong la :D...

Before this ada gak aku cadangkan pada orang2 persendirian yg ada contact dgn needy student ni utk join program kafalah ni... alhamdulillah... diorg join... dan dapat la tax exemption... dunia selamat.... akhirat pun selamat kan :D... 2 in 1...

emmm ok la korg... nak sambung wat proposal... aku ni kalau wat proposal mmg camni... kejap merapu situ... kejap kang merapu sini :)) tp akhirnya nnt proposal aku tu siap :))... aku bukan jenis wat keje secara tekun nih :))... kena enjoy2 baru best :> okeh... papaiiiiiii utk kali ni la :)):))

No comments: