Wednesday, March 17, 2010

Family Day @ Tanjung Sedili, Kota Tinggi, Johor ~Part One~

Last Saturday and Sunday (13&14 March 2010), we're having our third official family day hehehe... taep omputeh plak :)).. ingat ni essay ke hape muahahahhaa.... tu la... hari tu aku pi hari kuarga ni... kalau ikot official ni yg kali ke tiga la... kalau tak official... aku pon tak taw tah bilangan ke berapa family day nih :)):))... family aku mmg ske kumpul2 ramai2 nih... at least skali kumpul tu mesti ada 4-5 kuarga... tmpt pilihan kami kali ni kat Tanjung Sedili, Kota Tinggi... cam biasa la...family aku mmg ske laut hehe... alhamdulillah kali ni semua anak2 Hj. Abd Rahman dpt sertai gathering kami... ada 13 org semuanya... so 13-13 dgn family masing2 turut serta... cuma ada la 4-5 org yg tak dpt join itu pun sbb ada hal yg tak pat di elakkan... Kami pergi satu bas dan 5 buah kereta. Family aku nek 2 buah kete, pokko, paklik dgn poklong... eh 6 la... pokteh pon bawak kete dia ekekeke... tp masa balik tu...dia balik dlu sbb ada kuliyyah...

ok la...takmo celoteh bebanyak... lets the pics do the talking muahahahaha.... eh betul ke ayat aku nih =))

Pic chalet tmpt penginapan kami... satu mlm rm100... lokasi dah bagus da... mmg betul2 tepi laut... tp kemudahan nya amat2 la basic... cuma ada katil 2 buah, aircond, lampu n tandas + bilik mandi... tuala ke...sabun ke... tivi ke... sume tak wujud kat sini... over all ok la... nasib baik la satu mlm je :)):))...


Ni anak dara ku... dlm kete on d way nak ke tanjung sedili tuh... lam kete mmg tak reti duk diam... kejap ke depan kejap ke belakang... geram2 aku geget je dak nih ekekekeke....


Sejurus sampai.... takdan nak makan lg... diorg da menuju ke laut... da mcm anak penyu sorg2 nih :))... ni adik dgn maksu2 dia... yg belah kanan kai tudung tu maksu hajar anak atuk andak, yg belah kiri comel loteh tu maksu nadzifah anak atuk shukor... pening lalat Nuha ni banyak sgt mak sedara dia :)):))


Ni plak xtvt sepupu2 lelaki aku hehe... sume tgh membesar bagai johan.... tgh lasak... layan kan haje... janji hepi...


Pic dibawah kemah... tmpt kami berkumpul makan2 da do all the xtvt... pasan tak dak kecik kai baju petak2 tu... nama dia fatin azwani... sepupu aku la ni hehehe merangkap makcik Nuha :)). Dia ni sebaya dgn Nuha... lahir lewat lg dr Nuha... tp tinggi dan tegap orgnya... tak mcm Nuha... kecik halus jek huhu...


ni aku tgh menjamu selera hehe... awal2 sampai aku bawak Nuha pi pantai dlu... ibu dia nak makan...dia plak asyik tunjuk pantai... so bawak dia jalan2 dlu... ibu sudah makan pass over kat ibu plak ah layan dia men air ekekekeke. turut kelihatan lam pic ni pak uko, mokteh dgn akk (sepupu). ohoooo lupa plak aku... time ni menunya ada mcm2... bihun goreng, sambal tumis sotong, soto, kacang pedas... apa lg eh... nasi putih, sayur labu masak lemak, ikan kapak masin goreng tepong, ikan selar masak asam pedas... emm apa lg nih... aku pon lupa... bnyk sgt huhu...


Lepas makan2... anak2 terjun lam laut... ibu2 dan kami2 anak2 perempuan dewasa... duk layan jualan tudung =)). Makcik Intan bawak tudung utk di jual... tu yg masing2 duk rebut2 pilih tudung time ni :))... si kecik baju merah tu... cousin aku... rasanya buat masa ni dia yg paling kecik la.... nama Khadijah Nur Zahirah hehe... dak debab mata bulat... rasa nak geget2 je pipi bolat dia tuh ekekekeke....


Lepas rebut tudung...sessi bergambar plak :))... ni sume tgh bergaya dgn tudung baru kecuali aku dgn mak andak :)).... nampak yg bertudung ijau tu :)) itu pakngah aku =)) dia wat lawak plak ptg2 kala tu :)):))


Mohd Syahmi (baju biru) ni mmg juara tangkap ikan... kagum aku budak ni... mana2 pegi dpt je dia tangkap ikan... sblm pak andak beli sauk ni... dia da dapat tangkap sekor ikan kai beg plastik je... aduhaiiiii... ni skali sauk je dpt 2 ekor... mak andak aku duk nyauk ikan dpt sampah jek =))...


Taklimat dr ketua urusetia... ni taklimat utk xtvt ptg tu dgn mlm nnt... ptg kami ada xtvt bola tampar pantai, mandi manda dan permainan dam ular gergasi :)):))....


Sementara incik ketua urusetia duk ckp2 tu... aku posing2 la dlu dgn dak2 kecik nih ekekekeke... owh... anak dara ku jeles tahap gaban sbb aku dukung zahirah :P... mula dia duk dgn ibu je... nampak je aku dukung makcik zahirah dia... terus nak ikut aku :P... aku pon pas la zahirah kat intan ekekeke... korg tgk ah beza Nuha dgn makcik Zahirah dia... Nuha tu da dekat 2 thn... kecik je kan :)):))... Zahirah plak baru beberapa bulan usianya huhu... tp takpe... dia kan makcik ekeke kena la besar sket dr anak buah ekekekkeke


Antara pic2 bola tampar pantai... ada 4 team... sume men hentam saje lah :)).... pengadil pon sama jek... kejap kang da mata akhir... tetiba turun plak markah :)).... time final la paling haru... mula2 pengadil da sebut... 14 sama... bila team D dpt mata ke15... final score da jd 15-11 plak :))


hehehe ni plak permainan dam ular gergasi :))... yg tgh lawan time ni aku, mak, mak anjang dgn pakngah... si kecik tu nama Alimi... welll korang perati la pic ni... gaya seorg juara kan aku =))... pakngah dgn mak anjang asyik nak gado :))... last2 dua2 kalah... aku yg menang :))=))


and this is the most preferable xtvt of all :))... mandi laut :))... dek kerna berendam lama sgt lam laut ni... abes kulit aku jd itam legam :((... da la jumaat ni ada meeting kat LZS shah alam... malu nyaaaaaaaaaa.....

ok la korg... ketemu lg dlm Family Day @ Tanjung Sedili, Kota Tinggi, Johor Part 2 ekekekeke

No comments: