Sunday, October 31, 2010

Exam!!!

Korg suka exam? aku biasa2 je... nak kata suka tak jugak, nak kata tak suka pun tidak jugak... neutral je la aku dgn exam nih... DLu2 time study mcm2 gaya aku tgk member2 aku bila dekat2 exam or bila time2 exam... ada yg berkawat kehulu kehilir... ada yg baca buku tak lepas2 memandang ke buku saje... ada yg tak lalu makan sbb nk baca buku saje ahahahaha... aku? aku mcm biasa je... tak terjejas pun kehidupan normal aku... aku lapo aku makan... ngantuk aku tdo... bosan aku men gem muahahaha... tu sbb aku dpt result ala2 jek 8-|

Sbnrnya aku bukan nak cite sal aku amik exam... tp aku nak cite sal aku JAGA EXAM. fuhhh ni la pengalaman pertama aku menjaga exam. jaga plak bukan calang2... org2 dewasa nya exam nih... org2 dewasa yg br berpeluang amik degree... aku nolong opis adik aku sbnrnya. Saje la cari pengalaman kan... since aku ni kan sociologist so aku mmg le suka bab2 memerhati perangai manusia2 sejagat nih kihkih.

First day, sabtu minggu lps, mmg sgt terkejut ah... sangat kurang teratur... wohooo ni kalau aku bos mau aku hamun staf2 yg mcm nih... serabut aku tgk nya... dgn perangai student2 nya... sangat berbeza dgn dak2 undergrad yg fresh tu... mak oiii dogil tak terkato... mujur je la aku cuma exam attendant, kalau aku sbgi AKU... huh mmg takde can ah nak jd camtu...

Second day pun sama... fenin la ana... feninnnn... susah weh jg org2 tua nih... haduiii org da kata kan kalau nak kemana2 or nak apa2 angkat tangan... bila pengawas peksa da dtg tnya baru leh bergerak... ni tak... men suka ati mak pak dia je nak gi sana sini... bila aku marah taw plak kata aku garang hahahaha

Third day, smlm la, si Ila da bg aku siap2 paper mana aku kena jg... ok la.. ada dua exam room... tetiba dtg minah sorg nih pepandai bg arahan itu ini kat aku... buat keje aku kelam kabut.. nak haku sound dia da lama jg peksa nih... sampai aku tak sound abis huru hara keje aku... last2 aku gtau intan aku tak suka org kacau keje aku hahahaha... jahat kan... serabut weh.. rasa nak bg penampar je... that day, ada sorg student tu.. pandai plak dia nak g washroom, dia angkat tangan... bila aku ingat2 balik budak tu ada dlm exam room yg aku marah last week sbb tak dgr arahan =)). Nak sgt kan aku marah... tak taw betapa zolimnya aku kalau marah... arahan da bg saje tak nak dgr, itu namanya nak cari kemarahan aku la kan...

Hari ni last aku jaga exam utk sem nih... adehh pengalaman yg mencabar kesabaran dan kekebalan hati aku hahahaha.... tgu la aku apdet ptg kang ke apa2 yg terkini dari exam room tu... tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu



Membebel-bebel :: payah jg org tua nih... sbb dia rasa da bnyk sgt pengalaman.. padahal pengalaman dia tak leh dguna pakai pun kat dlm exam hall tu kalau dia tak ikut arahan... mungkin gak diorg takde pengalaman dlm menerima arahan... susah sgt nak taat... benda senang je... emm tah laaaa

No comments: