Thursday, October 14, 2010

Huh!!!

Da bape hari tak update kan... i've been busy la 2-3 hari ni... ooo sblm bebel2 lebih panjang, elok la ku kobar kan perihal member yg eksiden tuh... she's ok alhamdulillah... cedera ringan saje... tp kesan hentakan tu masih terasa kut... tgk dia susah je nak bgn or nak bergerak.. last tuesday dia gi berurut kat tmpt kawan dia... n yesterday her mom dtg n amik dia balik kg... tak logik la kan kalau tak balik kg... nak duk rumah tu bukan ada org nak tgk2 kan dia sgt... dgn aku yg hari2 balik lewat ni... huhu tak sempat nak tgk2 dia sgt... ni dia da balik kg... ok la sket kan... at least mak dia leh bawak la gi berurut ke apa2 ke... doakan dia ok la ya...

Letak tepi jap kes kawan aku tu... skrg nak cite kes aku plak huhu... tersangat lah bengang bila kena cover keje org secara tiba2... dan sangat la aku hangen bila aku terpaksa jd tmpt kemarahan atau tmpt rungutan org atas kesilapan org lain... owh sgt2 la menyakit kan hati 2-3 hari nih... pagi2 senin lg da hangen... dek kerna tak puas ati... aku sms je GM...gtau apahal aku plak kena tanggung semua ni sedangkan masa arrangement tu di buat aku tak di panggil skali pun... skrg ni apsal aku plak kena sume benda2 nih... i dont care... someone must be responsible... last2 bos reply he'll asked exec. sorg lg tu utk cover keje2 nih tp still kena tgu selasa la for discussion.

Selasa pagi... kami duk discuss dlm bilik mamat nih... geledah punya geledah... segala mcm form 2-3 bulan lepas dia tak proses...arghhhhhhhhh no wonder sume org marah2 bila call... bongokkkkkkkkkkkk... aku malas nak describe lebih2 dlm ni... cukup la aku ckp, this guy mmg tak buat keje diaaaaaaaaaaaaaa..... since Noh yg 'terpaksa' cover keje2 tu... so dia pun buat la... gi la dia sampai ke finance hantar all forms by hand... sian dia... kami tak sempat bekpes pagi tu... hangit je hati masing2... haaa mamat tu dtg opis hari tu selepas di panggil oleh GM.. tah mende dia buat tak taw... aku remind lg pasal repot yg org SA nak tu... ok2 kak saya buat... bila noh suh dia ajar2 apa patut... wat2 blur... last2 tak ajar... Noh ckp kat aku "patut la ko hangin Kay... sorg blur... sorg 'camtu' " ahahaha baru taw yaaaaaaaaa... ingat aku suka2 tak mo senyum muahahahahhaaaaaa....

Ptg...sblm mamat tu balik dia kata dia da hantar repot utk 2 bulan lepas ke SA. ok la kan... aku harap betul la dia da hantar dgn lengkap spt yg org SA nak... elok aku mencari2 resit kat meja mamat tu... tepon bunyik... ustz call mintak repotttttttttttttttttttt. aaaaaaaaaaaaaaa apsal plak ni... then ustz mintak tlg aku buat ptg tu jugak :((:((... sian nya akuuuuuuuu :((

Kebetulan ptg tu GM, kak fiza n noh ada meeting kat opis aku... bila GM tgk aku kelam kabut punggah all the files dia dtg tnya kenapa... aku gtau la ustz nak repot... n sempat aku ckp "ni da tahap tak ikhlas da saya buat keje nih...". Dulik hape aku... ati org je aku nak jg...ati aku sapa nak jg... then dia tak jd balik... siap kerah noh skali tolong aku ahahahaha... pulun la aku membuat benda tu... kul 7 GM balik... tgl aku dgn noh... lepas maghrib aku suh noh balik sbb dia nak amik wife dia lg... lg pun ni bukan keje dia...sian la kat dia kan... kul 8.30 repot siap... aku email ke ustz.. harap2 sume ok... sampai rumah dpt sms ustz sbb dia baru cek aku nya repot.. n dia kata ada beberapa part yg kena baik pulih... aku cuba la nak buat mlm tu gak tp tak daya dah mata aku... da la aku berjaga dari kul 5PAGI... drive dr melaka ke KL... sampai kul 9 lebih baru balik rumah... last2 ustz sms suh cek email lg skali...aku tk layan... esok je la ustz...sy nak tdo ahahahhaa...

penat weh... penat otak... sian member rumah aku... time2 dia sakit la plak aku busy... mujur la ptg tu member dia amik n dia tdo kat rumah member tu... kalau tak...sian dia nak masak sndri duk sorg2 kan... haduiii

then smlm... pagi2 aku ajak intan bekpes...sbb aku taw lewat sket je nnt aku mesti tak dpt makan :((...masuk opis terus mula tgk repot smlm tu... tak dan panas punggung, jejaka2 beriman tu da sampai huhuhu... diorg g bekpes skali la tu... sume plak pakat2 masuk bilik hakuuuu adehhh... duduk ngadap aku wat keje ahahaha kelam kabut aku... tak reti weh buat keje org perati huhuhuhu... serba tak kena... last2 aku bgn suh noh plak buat ahahahaha... aku buat2 bodoh konon2 tak paham apa ustz suh betulkan =))... lepas noh pun tak berjaya... GM plak yg buat ahahahahaha... adoi laaa sian pc aku hari tu... mcm2 org pegang dia huhu... tgh2 buat benda tu... org SA plak call nak verify repot yg mamat tu anto smlm...sbb diorg tak dpt lg hard copy... ah sudah... aku cari mana la dia letak resit2 tu... abes aku geledah bilik dia...rupanyaaaaa dia pi sorok lam drawerrrrrrrrrrrrr... hangen tul... then aku ckp kat ustz... tunggu la kejap sampai aku siapkan repot tu sbb aku nak kirim pada dia je suh bg kat org2 SA... alhamdulillah tgh hari tu... dekat kul 2 siap semua repot...

Lepas bg all the repot to ustz... ada la sesi hati ke hati... ok ni bukan berkaseh sayang nye sesi... ni sesi siyes... pasal keje... ok la aku da taw la apa pandangan ustz... then aku pun da explain kat dia nape aku tak amik taw pasal all the reports sblm ni... aku mmg tak nak taw sbb kalau aku taw... mmg aku la yg kena buat benda2 tu... aku clear ustz pun clear... so abes la kisah tu.... sangat kesian kat arfah sbb aku tak dpt nak teman or borak2 sgt dgn dia...

Hari ni sepatutnya mamat tu janji nak dtg :> tp harammmm... aku geledah2 lg drawer dia... dulik la nak marah ke hape ke... aku jumpa resit bulan 7, bulan 8, bulan 9 dan semestinya bulan 10... td ptg aku cek satu2 all the cheque, payment n resit... ada 2-3 cheque yg dah sepatutnya lama dlu dia proses tp tak diproses... tak taw nak describe perasaan aku 2-3 hari nih... sangat2 tak tau...

No comments: