Thursday, November 18, 2010

Aidiladha 2010... Juadah smlm

lambat tayang juadah ke aku nih ;)).. tp aci lg kan hehehe... mula ingat malas la mo amik pic... tp smlm cik bey itu nak tgk... aku amik ah gak pagi td hahahaha... nasib bek ada lg belen2 wat bekpes pg td... dpt gak la aku selamatkan utk amik pic kihkih...


Ni lodeh kering... ada org panggil sambal goreng kut... kalau lodeh biasa tu ada letak santan... yg ni tak letak... mak letak bahan2 lain sama cam wat lodeh tp santan je la takde... n mak add kobis pepel tu... letak cili padi n kicap :D kentang lebih sket hahahaha...


Rendang tok... ni pakai rempah segera aku beli dr umie... lupa nak amik pic rempah tu.. pada tekak aku ok je rasanya.. tp mak kata manis pak aji hahaha... ada lg sepeket.. leh masak dgn ayam gak tp kena tambah asam keping sket... kalau masak dgn daging ni tak yah tambah asam keping... kalau suka leh tambah santan... tp yg ni tak tambah pun...


Ni ayam masak lemak cili padi... resepi? ah korg pun da terer kan :D


Ni plak ayam kampung masak merah... pemberian besan mak hahaha... mertua kaklong ngunjung... mertua amin pun ngunjung gak... lodeh dgn apa eh... ooo ayam rendang... tp tak sempat amik pic da lesap muahahahahah... biasa la org jawa kan... raya2 mmg suka ngunjung ;))... best wooo mcm2 rasa masakan dpt rasa... satu hari leh dpt 2-3 jenis lodeh :))...

tu je la apdet makan2 di hari raya lalalalala...

No comments: