Thursday, November 11, 2010

Hah :O program di teruskan :O

Biar betul nih... member kat kedah sms kata jeti tutup sbb ombak tinggi... tp program ttp diteruskan... emm tah la.. mak ayah da risau walaupun tak tunjuk kat kami... aku da siap2 wasiat kat adik.. kalau mati pun kami bertiga je ahahahaha takde la mati sume anak2 mak ayah aku kan (ada rasa mcm nak gi perang tak...hikhik). Kami bertolak mlm... dr RnR ayer keroh tu bas gerak kul 12am. tepat2 kul 12... bas mmg laju la... atau aku yg sbnrnya kecut perut sbb aku da lama giles tak nek bas kakakakakaka....

2-3 kali gak berenti, and last yg aku ingat kami berenti kat RnR gurun utk solat subuh n bekpes... lps tu perjalanan d teruskan hingga la kami jumpa pemandangan2 di bawah ini....


Saujana mata memandang kan 8->.. cantik kan... tp korg taw ke itu laut or sungai or air bah hahahahahha... yg saujana mata memandang di genangi air tu aku tak taw la asal2 nya ada sungai or sawah padi... mmg tak nampak kesan...


Ni pun sama... tetiba ada pokok... warna air usah cerita la... kalau air teh kaler camtu mmg enak rasanya...


mereka tersekat dek kerna banjir... kalau kenderaan tinggi bole je lepas tp masih ada gak kenderaan rendah (betul ke terms ni kihkihkih) n moto2 yg redah je air bah tu... ada 2-3 kete yg rosak sbb redah banjir... satu tu siap berasap.. yg satu lg mmg nampak air menjejes2 dr kete dia yg tersadai tepi jalan... moral of the story, jgn di redah air bah...kelak merana kenderaan mu...

jem ke tak? huihhhhhh jem gilak... MRR2 pon tak jem camtu (exaggerate la nih muahahahaha)... Jem nya boleh menyebabkan tensen ye kawan2... elok2 pegi nak release tensen jumpa jem bagai... mmg bertambah2 la tensen muahahahahaha.... tp jem bersebab ni kurang sket la sakit ati kan... sbb mmg da taw da depan tu banjir...


tgk la bape tinggi air bah ni... ni pun da kira surut la ni... mujur gak sepanjang perjalanan pergi tu hujan tak turun... matahari memancar dgn senang hati.. ada harapan nak surut 2-3 hari lg tu... oleh kerna kami nek bas, maka bole la kami melepasi air bah tanpa ragu dan syak... hehe

eh tp kan.. masa kak atie pegi sana...2-3 hari sblm kami, dia nek bas gak... bila redah air bah, abes masuk sampai ke tangga bas... beg2 dlm tmpt letak barang tu... mmg abes basah... mujurrrrrrrr sangat kami tak kena camtu...


ni satu lg pemandangan yg sempat di captured oleh arfah... mmg merana la kalau banjir... harap mangsa banjir tu tabah la... ini sume dugaan Allah... tmpt aku ni ada gak wat community service gi tolong mangsa banjir... tp takdan la aku nak ikut... kalau time study dlu mmg laju aku ngikut... tp skrg ni...kena bg commitment kat perkara2 yg lebih memerlukan aku la dlu kan (tetiba tingat time g wat community service kat langkawi lepas tsunami dlu...).

membebel-bebel : seronok tgk itik n angsa berenang2... eh anak org pun ada la... kan ke bahaya... itik dgn angsa tu da mmg tabiat dia camtu... yg anak org pun nak jd itik angsa ni apa ke hei nye...

pictures : credit to Arfah

No comments: